Prodejce sportovních potřeb Decathlon nezačne ve Francii prodávat hidžáb na běhání. Oznámení o uvedení produktu totiž zkritizovala veřejnost, a proto je odloženo až do odvolání. Výhrady měla třeba i francouzská ministryně zdravotnictví Agnès Buzynová.

„K dnešnímu večeru jsme učinili rozhodnutí, že tento produkt ve Francii pro tuto chvíli nebudeme uvádět na trh,“ řekl mluvčí Decathlonu Xavier Rivoire.

Decathlon chtěl následovat značky jako Nike či Uniqlo, které do světa „islámské módy“ vstoupily už v posledních letech.

Po oznámení jeho uvedení na francouzský trh však společnost obdržela stovky telefonátů či e-mailů od lidí, kteří s tímto krokem nesouhlasili.

Někteří z nich se dokonce vypravili do obchodů společnosti, kde uráželi její zaměstnance či jim vyhrožovali fyzickým násilím. Následně firma od svého záměru upustila.

Za uvedením běžeckého hidžábu na světové trhy stála podle Decathlonu snaha o „zpřístupnění sportu všem ženám“. Již nyní společnost sportovní hidžáb úspěšně prodává v Maroku.

Zastání nenašel ani u francouzských politiků. Ministryně zdravotnictví Agnès Buzynová podotkla, že prodej sportovního hidžábu by nebyl protizákonný, avšak „je to vize ženy, kterou nesdílím“.

„Preferovala bych, kdyby francouzská značka závoj nepropagovala,“ dodala.

(pel)