René Holman, dosud obchodně-technický zástupce společnosti Kovosvit MAS po Ústecký, Liberecký a Středočeský kraj, se nově stal Manažerem obchodu pro Českou republiku a Slovensko. Cílem změny je stabilizovat a rozvíjet tuzemský obchod, zkvalitnit péči o zákazníky zejména se zaměřením na poprodejní servis. Do doby, než za sebe zapracuje náhradu do obsluhovaných krajů, bude René Holman působit zároveň na své dosavadní pozici.

Domácí trh je pro Kovosvit MAS velmi důležitý. V České republice a na Slovensku dosahuje tradiční výrobce obráběcích strojů dlouhodobě více než polovinu svých ročních tržeb.

S řadou zákazníků spolupracuje dlouhodobě, proto je další posílení orientace na klíčový domácí trh logickým krokem. Napomoci tomu má na nové pozici právě René Holman.

„Vztah se zákazníky prodejem stroje nekončí, ale začíná. Mou ambicí je, aby zákazník měl za každé situace pocit, že je naším přirozeným partnerem. Zpětná vazba od zákazníků nás zajímá i s ohledem na servisní služby, opravy a také kvůli inovacím našich strojů. Budu usilovat o to, aby byla naše komunikace se zákazníky oboustranně intenzivní a přínosná,“ říká René Holman.

V této snaze má v Kovosvitu na co navázat. U řady obchodníků Kovosvitu MAS si René Holman cení jejich dlouhodobé zkušenosti a schopnosti porozumět detailům.

Ty ale někdy obchodníkům brání podívat se na záležitost z nadhledu, z pohledu zákazníka. Zde vidí René Holman velkou příležitost zejména proto, že se Kovosvit MAS pohybuje se svou produkcí ve vysoce konkurenčním prostředí.

„Kovosvit MAS letos oslaví 80 let své existence. Může se tedy pyšnit zajímavou historií. Naše stroje mají vysokou kvalitu. Zákazníci se tradičně mohou spolehnout na vysokou tuhost, stabilitu a preciznost strojů. Minimálně stroje východních proveniencí technologicky převyšujeme. Proto chceme přesvědčit zákazníky, že se jim vyplatí upřednostnit naše stroje před mnohdy levnější konkurencí,“ vysvětlil Holman.

Nový Manažer obchodu pro Českou a Slovenskou republiku působí v Kovosvitu MAS již třetím rokem. Protože je Severočech, stal se jeho regionem nejprve Ústecký kraj.

Díky předchozím zkušenostem z výrobních i řídících pozic se Renému Holmanovi brzy podařilo navázat intenzivní kontakt se stávajícími zákazníky a v Ústeckém kraji získal i nové reference od nových zákazníků.

„Mojí ambicí je další zkvalitnění obchodního týmu Kovosvitu, dále pracovat na zlepšení jejich komunikace se zákazníky, ale i v rámci naší firmy. Tento přístup by měl vést ke stabilizaci obchodu. Rozhodně nejsem zastáncem prodeje po telefonu. Naopak, budu se s kolegy v maximální možné míře pohybovat mezi zákazníky, zjišťovat jejich potřeby a přinášet řešení nejen prodejem vhodného stroje. Zároveň chci pro kolegy snížit administrativní náročnost a zlepšit jejich podmínky pro práci,“ dodal.

Kovosvit MAS má vlastní obchodně-technické zástupce pro jednotlivé kraje České a Slovenské republiky. V nich se zákazníky firma komunikuje napřímo. V zahraničí prodává obráběcí stroje prostřednictvím partnerů, s výjimkou Polska, kde má společnost Kovosvit MAS dceřinou společnost. Ta v minulém roce oslavila dvacet let existence.

(pel)