Obezita se může stát minulostí. Vědci objevili pilulku, která vytváří dojem sytého jídla a lidem tak zaručeně pomůže zhubnout.

Svět tvořený pouze dokonale štíhlými lidmi přestal být utopií a stal se reálnou budoucností. Vědci objevili pilulku, která vytváří v mozku dojem sytého jídla a lidem tak bezbolestně pomůže zhubnout. Spolehlivě tak může být léčena lidská obezita.

Pro lidi trpící obezitou svítá naděje, že dokáží zhubnout. Představuje ji pilulka, která lidské tělo dokáže zmást tak, že si myslí, že je po vydatném obědě, i když ve skutečnosti není.

Svůj objev prezentovali američtí vědci z Laboratoře genové exprese Salkova institutu v Kalifornii v časopise Nature Medicine.

Na rozdíl od většiny léků na hubnutí nová pilulka obsahuje podle svého objevitele Ronalda Evanse látku fexaramin, která cílí na významný metabolický regulátor, protein FXR (farensoid X receptor), jež je zodpovědný za vylučování žlučových kyselin z jater a uskladňování cukru a tuku v těle.

Pomáhá také ale se spalováním tuku při přípravě těla na příchod nových kalorií po každém jídle.

Vědecký tým pod vedením Evanse podával po pět týdnů fexaraminovou pilulku obézním laboratorním myším. Těm během experimentu přestala růst váha a některé i dokonce ztratily část přebytečného tuku. Myši také vykazovaly nižší hladinu cholesterolu a cukru v krvi a vyšší tělesnou teplotu v důsledku zvýšené aktivity jejich metabolismu.

Fexaraminová pilulka v praxi funguje tak, že po svém požití vyvolává v lidském těle stejné signály, jako by člověk snědl vydatný oběd. Tělo si poté začne dělat místo, aby mělo nové kalorie kam uskladnit, zrychlí metabolismus a začne pálit tuky. Žádné kalorie však nepřijdou. Člověk ta přirozeně zhubne.

„Reakce těla na přísun potravy je velmi podobná štafetovému běhu. Doposud jsme po všech ‚běžcích‘ chtěli, aby utíkali současně, ale tak štafeta nefunguje,“ vysvětlil Evans.

„Nyní jsme ale přišli na způsob, jak k běhu donutit pouze prvního běžce, takže následné předávání štafetového kolíku mezi orgány probíhá už v obvyklém pořadí.“